Minibus ISUZU se představil na zasedání Sdružení dopravních podniků ČR

TURANCAR CZ, importér autobusů ISUZU prezentoval minibus NovoCiti Life na rozšířeném zasedání správní rady Sdružení dopravních podniků ČR dne 13.04.2023 v Plzni. Model minibusu NovoCiti Life po dlouhých letech vyplnil mezeru na trhu a dnes ho prakticky začínají provozovat téměř všechny největší dopravní společnosti v České republice. Na zasedání v Plzni TURANCAR informoval účastníky o základních parametrech minibusu, uvedl příklady jeho současného využití a nabídnul možnosti testování NovoCiti v reálném provozu na linkách v jednotlivých městech. Minibus byl po celou dobu k dispozici před hotelem, kde se zasedání uskutečnilo.

Historicky nejdéle jsou v nabídce společnosti TURANCAR turistické minibusu již od roku 2004. Nejen dopravním firmám, ale také městům a obcím prodává i model Novo o celkové délce 7 m s kapacitou až 29 míst, který je například vhodný jako školní autobus. Oba dva modely Novo i NovoCiti Life mají mimořádný potenciál využití.

Záměrně se prezentují oba modely současně, jsou sice konstrukčně naprosto odlišné, oba však mají jedinečné možnosti využití cestování v malých rozměrech a jsou dnes jedničkami na trhu ve své kategorii.

NovoCiti Life se poprvé objevilo v Čechách na veletrhu CZECHBUS v roce 2017, zároveň v té době minibus získal prestižní ocenění mezinárodní poroty Golden Design Award 2017.

NovoCiti bylo bylo vyvinuté na základě specifických požadavků s jasným zadáním, aby co nejvíce získalo charakter typické autobusové konstrukce s podobným uspořádáním a vlastnostmi. Dle obecných hodnocení je patrné jak hodně se záměr podařil naplnit, důkazem toho je neobyčejný zájem dopravců napříč celou Evropou včetně České republiky.

Při délce necelých osm metrů má NovoCiti díky dobře zvolené celkové architektuře, mimořádnou přepravní kapacitu a prostný interiér. K dobrým jízdním vlastnostem přispívá zvolený motor FTP v kombinaci s plně automatickou převodovkou ALLISON. Pokud se skutečně pozorně podíváte, opravdu vám NovoCiti připomíná vzhledem a zvolenými konstrukčními prvky skutečný autobus, jaký před tím českém trhu nebyl.

Aby u NovoCiti se podařilo nízkopodlažního provedení ve třech čtvrtinách délky, bylo nutné pro něj speciálně vyvinout nové nápravy. Je vybaveno nápravami BRIST, které vznikly na základě požadavků ISUZU. Podobné známe i u velkých autobusů, jenom s tím rozdílem, že zde jsou nepoměrně subtilnější, přizpůsobené rozměru a váze vozidla.

Po čtyřech letech provozu NovoCiti u různých dopravců vidíme jeho využití jak v čistě městské dopravě, tak na meziměstských linkách i rámci integrované dopravy.

Tím jak se postupně objevují minibusy u jednotlivých dopravců, roste zároveň i další prodej. Dnes u importéra vidíme plný dvůr nových autobusů připravených pro stávající i nové zákazníky.

Dnes jasně vidíme jak v relativně krátkém čase se NovoCiti postupně objevují v mnoha městech a oblastech napříč celou Českou republikou.

Účastníci plzeňské konference Sdružení dopravních podniků využili možnost si minibus ISUZU prohlédnout. Není již pochyb o jeho kvalitách a využitelnosti a některé dopravní podniky ho testují, nebo již provozují.

Prezentace se uskutečnila před širokým publikem vedoucích manažerů všech českých dopravních podniků, má svůj hluboký smysl a přináší své ovoce v podobě uskutečnění dalších prodejů minibusů ISUZU