Základní popis

ISUZU Citibus, lehký městský autobus o celkové délce 9,5m byl oficiálně představen už v roce 2012.  Isuzu poprvé přichází s konstrukčním řešením Low Entry, kdy je celkově snížená podlaha téměř ve dvou třetinách délky vozu. Pohodlné nastupování umožňují troje dveře se sníženou nástupní hranou.  Střední dveře s dvojnásobnou šířkou jsou opatřeny mechanicky ovládanou výsuvnou plošinou pro invalidní vozíky.

Zajímavé je patentované řešení čelního elektronického informačního transparentu, který je protažen až do bočních panelů střechy. Panoramatické výrazně zaoblené přední okno umožňuje řidiči v širokém úhlu dobrý výhled také do stran. Propracované je ergonomické provedení pracoviště řidiče, veškeré ovládací prvky jsou umístěny před řidičem v zorném poli na dvou samostatných opticky oddělených panelech.  Boční prosklení, zasahující až do horní hrany střechy, dodává autobusu moderní odlehčený vzhled. Neobvyklé a nápadné je uchycení zpětných zrcadel pomocí robustních držáků, zasahujících až do střešní konstrukce.  Velkou pozornost věnovali konstruktéři vnitřnímu uspořádání. Široké uličky, plynulé přechody úrovně podlah a prostorný „střední sál“ pro kočárky a vozíky zabezpečují komfortní a pohodlný pohyb cestujících ve voze. Výrobce nabízí několik alternativ rozmístění sedadel, maximální počet všech přepravovaných osob sedících i stojících je 74. Boční úchyty držáků sedadel mimo podlahu umožňují snadný úklid interiéru. Sedadla jsou v příjemném designovém eko provedení v zeleném odstínu, který interiéru dodává příjemně svěží a uklidňující vzhled. 

Autobus je určený pro městský a příměstský provoz v malých, ale i ve velkých městech.  Optimální délka 9,5 metrů je výhodou při manévrování v hustém městském provozu a na úzkých silnicích. Výrobce deklaruje ekonomický výhodný provoz, spolehlivost a servisní nenáročnost vyplývající již ze samotné značky ISUZU. S jeho nasazením se počítá všude tam, kde nejsou dostatečně vytížené velké autobusy.

Technická specifikace níže



Kompletní výbava

Základní

  • automatická převodovka Allison T 280 R
  • digitální hodiny
  • střešní nouzový východ / ventilační otvor
  • imobilizér
  • ABS/ASR
  • 3x boční dveře - přední jednokřídlé, střední a zadní dvoukřídlé
  • dálkové ovládání předních dveří
  • rampa pro hendikepované
  • sluneční clona
  • vyhřívané boční řidičovy okna
  • jednoduché zasklení
  • signalizace zpětného chodu
  • látkové potahy sedadel
  • lampička řidiče
  • LED osvětlení interiéru
  • STOP lampička pro cestující
  • rohový digitální ukazatel cílové destinace
  • RMG + CD
  • digitální tachograf

Volitelná

  • předehřívač topení Webasto
  • parkovací senzory
  • retardér Voith
  • vnitřní kamera
  • předehřívač palivové soustavy
  • požární hlásič v motorovém prostoru
  • metalický lak
  • dvojité zasklení
  • ozdobné plastové kryty kol
  • oddělené pracoviště řidiče
  • DVD/MP3
  • LCD + TV tuner
  • automatická převodovka Allison
  • vyhřívaná zpětná zrcátka
  • elektricky ovládaná zpětná zrcadla

Technická specifikace

délka

9 515 mm

šířka

2 409 mm

výška

3 117 mm

rozvor

4 435 mm

přední / zadní převis

2 135 / 2 945 mm

celková hmotnost

13500 kg

nosnost př. / z. nápravy

5000 / 9440 kg

motor

CUMMINS ISB4.5E6D

emisní norma

EURO VI OBD-D

typ

Commonrail Turbo Diesel s intercoolerem

válce / objem

4 / 4500 cm 3

výkon

157 kW / 211 HP

kroutící moment

850 Nm / 1200 - 1500 r.p.m.

spojka

hydraulicky ovládaná

převodovka

automatická, Allison T280 R

počet přev. stupňů

6+1

pneumatiky

265/70 R19.5

poloměr otáčení

6960 cm

stoupavost

38,6% (manuál. převodovka) / 30,3% (aut. převodovka)

přední odporužení

2 pneumatické měchy

zadní odpružení

4 pneumatické měchy

brzdy přední / zadní

kotoučové

zavazadlový prostor

0,15 m 3

palivová nádrž

215 l

obsaditelnost

76 včetně stojících pasažerů

alternátor

24V 120A

akumulátor

2x12V 150Ah

startér

24V 4,5kW