ISUZU NovoCiti Life pro Pražkou integrovanou  dopravu

NovoCiti Life je jeden z dalších minibusů, který se postupně objevuje na linkách integrované dopravy v České republice. V těchto okamžicích se také připravuje první autobus pro Pražskou integrovanou dopravu (PID) a brzy bude k vidění na pravidelných linkách. Na fotografiích je zachycený u distributora společnosti TURANCAR CZ krátce po příjezdu z lakovny, kde byl opatřen typickým modročervenobílým lakováním.

NovoCiti Life je v současnosti  považován za jeden z nejúspěšnějších minibusů nové generace. Investice do vývoje se ISUZU bohatě vrací ve formě dobrého prodeje a spokojených zákazníků v Evropě.  NovoCiti Life o délce téměř 8 metrech vyniká mimořádně dobře využitým vnitřním prostorem s kapacitou až pro 60 cestujících.

Nová koncepce ISUZU přináší své ovoce

Úspěšnost NovoCiti Life způsobilo celkové nové pojetí konstrukce. Konstruktéři v ISUZU nově vyvinuli zbrusu nový minibus v provedení Low Entry (LE) s typickou autobusovou samonosnou karoserií, tak jak ji známe u velkých autobusů. Tím získává i při zachování malých rozměrů podobné jízdní vlastnosti, jako běžný linkový autobus. Komfort cestování pozitivně vnímají cestující i řidiči, a tím získává NovoCiti Life pozitivní reference a zvyšuje se zájem ze strany dopravců. V roce 2017, krátce po zahájení výroby, získal prestižní ocenění za design a využitelnost Golden Design Award.

Maximálně efektivní  využití prostoru

Při zachovaní celkové délky necelých 8 metrů má NovoCiti Life o jednu třetinu vyšší přepravní kapacitu, než mají běžné minibusy stejné kategorie, které známe. Je to tím, že není limitovaný konstrukcí s použitím podvozku užitkových vozidel – dodávek, ze kterých se minibusy dnes běžně u nás vyrábějí. Proporcionálním navržením karoserie v počítačovém programu ve vývojovém centru ISUZU získal autobus optimální rozměry, které zaručují jeho velkou využitelnost při zachování komfortu pro cestující i řidiče. Díky tomu se také podařilo ve vnitřním prostoru získat více než ¾  plochy v nízkopodlažním provedení Low Entry (LE).

Technický vyspělý

NovoCiti Life oproti běžným minibusům překvapuje moderním technickým řešením. Unikátní je provedení zadní nápravy s propojením do převodovky, tzv. převod „Z“, od renomovaného výrobce Brist, vyvinutý speciálně pro model NovoCiti Life. Použitý je zde osvědčený motor Fiat Powertrain Technologies (FPT) 4 500 cm³ v kombinaci s šestistupňovou plně automatickou převodovkou Allison 2100. Komfortní je pneumatické pérování s nastavitelnými třemi polohami výšky, včetně funkce  kneeling (poklek).     

Kvalita je zaručena použitím nejmodernějších technologii ve výrobě s využitím nejlepších evropských komponentů a součástek. NovoCiti Life jsou vyráběné sériově, kvalita je proto u jednotlivých kusů standardně stabilní. Součástí výrobního procesu je ošetření karoserie kataforézou, která zabraňuje jejímu rezivění. 

Slovo na závěr

Dopravci u NovoCiti Life oceňují univerzální možnosti využití, jak v městském, tak i v běžném meziměstském linkovém provozu, velkou přepravní kapacitu a zdařilé  technické provedení. Za mimořádně dobré také považují jízdní vlastnosti. Důležitý je pro ně dobře nastavený poměr využitelnosti a přepravní kapacity k ceně.  Cena autobusu, přes jeho nadstandardní vybavení a vlastnosti, nepřekračuje běžnou hranici, za kterou se v České republice podobné autobusy nabízejí a pohybuje se v rozmezí 3,2 - 3,5 miliónů včetně odbavovacích a informačních systémů. 

V Čechách se ISUZU NovoCiti Life postupně stává běžnou součástí veřejné dopravy. Jezdí na pravidelných linkách v Pelhřimově, Kolíně, v Hradeckém kraji a nyní také začne jezdit v Praze a ve středních Čechách.