Ceny A'Design Award získaly autobusy ISUZU KENDO a GRAND TORO

Významné ocenění za design získaly nové modely autobusů ISUZU KENDO a GRAND TORO. Soutěž A'Design Award je určena pro designéry, inovátory a společnosti, které se chtějí zvýraznit, aby upoutaly pozornost médií a zákazníků.

Meziměstský linkový autobus ISUZU KENDO

Linkový autobus s ekologickým plynovým pohonem Interliner 13 CNG s označením KENDO získal v soutěži zlatou medaili. K ocenění přispělo dobré nastavení rozhodujících kritérií ekonomického a ekologického řešení celkového konceptu autobusu a v neposlední řadě také maximálně propracovaný nápadný revoluční design. Jedná se o prvních z modelů ISUZU, jenž využívá, zcela nového designového stylu UX (User eXperience designer). Na přední masce upoutává ostrá černá kontura s rozdělenými designovými světlomety. Esteticky dobře působí aerodynamický kryt palivových nádrží na CNG. Zcela nové je ztvárnění pracoviště řidiče a celého interiéru s použitím nejmodernějších progresivních materiálů Abs, Pu, Pvc, Formica, hliníku vinylu a dalších kompozitů.

Isuzu Kendo ze předu

Isuzu Kendo ze zadu

KENDO je výsledkem komplexního projektu vývojářů Anadolu ISUZU uskutečněného v letech 2018 – 2020. Základní definice projektu při zadávání, průzkum trhu a porovnávání s exitujícími produkty společnosti Anadolu Isuzu a její know-how, využití výsledku průzkumu, jako výchozí bod vývoje s cílem zvýšit ergonomii, použitelnost, trvanlivost a produktivitu výrobního procesu. Došlo také k analyzování pokroku v jiných průmyslových odvětvích, nastávajících trendů a tendenci vývoje nových tvarů spolu s výzkumy barev, materiálů a povrchových úprav

Isuzu Kendo - pohled řidiče

Isuzu Kendo - pohled do autobusu

Náklady na pořízení, následně i na údržbu a vlastní provoz autobusu jsou pro majitele a provozovatele mimořádně důležité při rozhodování o nákupu nových vozidel. Mezi hlavní požadavky také patří funkčnost, trvanlivost a komfort pro cestující a řidiče. Všechny tyto a další parametry byly zohledněny při rozhodování poroty a udělení zlatého ocenění A'Design Award.

KENDO, linkový meziměstský autobus může být dobře použitý jako školní, nebo pro závodovou dopravu. Standardní Interliner má maximální kapacitu k sezení, je zde možnost přeměnit střední část vozu na stání a vyčlenit prostor pro invalidní vozík s využitím sklopných sedadel.

Technické parametry:

Celková délka / 12 990 mm

Šířka / 2 550

Výška / 3 634

Rozvor / 6 950

Přední převis / 2 660

Zadní převis / 3 380

Celková hmotnost / 19 500 kg

Motor Cummins ISB6.7E6320B / Euro 6D/ 6 válců / 6 700 cm³ / 235 kW / 2 100 r.p.m.

Převodovka / automatická, 6 stupňová Zf Ecolife 6 A P 1400

Kapacita zavazadlových prostor / 6,9 m³ (s výtahem pro invalidní vozík) 7,5 m³ (bez výtahu)

Turistický autobus ISUZU GRAND TORO

Hlavní inspirací vývojářů bylo využití unikátního know-how Anadolu Isuzu a dvou již existujících základních modelů NOVO a TURQUOISE. Historická, zásadní renovace osvědčených modelů s využitím technologických gadgetů přinesla své ovoce v podobě stříbrné ceny A'Design Award pro nový model GRAND TORO.

Isuzu Grand Toro ze předu

Isuzu Grand Toro ze zadu

Předcházející modely není nutné představovat, oba, NOVO i TURQUOISE jsou hojně v Česku zastoupeny u dopravců a poprvé se na našem trhu objevily již v roce 2004. Bylo na čase přijít se zásadní inovací monotónní nabídky současných modelů. Podobně jako u linkového KENDO i zde dochází k zásadní proměně na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). ISUZU nyní vsází na kartu nejnovějších trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází opět z moderních křivek a výrazně se odlišujících od konkurence. Výrazný designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje design dynamických denních, směrových a zadních světel, to pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.

Na stavbu vozidla jsou použity nejmodernější materiály. Vnější plášť TORO je vyroben z polymeru vyztuženého vlákny a perforovaného plechu. Skořepina karoserie je vyztužená nosníky, podvozek a hlavní konstrukce jsou z hliníku a oceli. V interiéru jsou použity moderní materiály Abs, Pu, Pvc, formica, hliník, textilie, vinyl a různé kompozity.

Cílem celého snažení je nabídnout autobus s vysokou přidanou hodnotu se schopností se prosadit na evropském a světovém trhu. Svým charakterem je TORO dobře použitelné na středně dlouhé trasy při zájezdech a turistických cestách. Jeho využití je i pro další účely, dopravu zaměstnanců, sportovních oddílů, nebo také jako školní autobus. Jeho uplatnění vidíme také v incomingové turistice podobně jako tomu je u předchozích modelů NOVO a TURQUOISE.

TORO je oproti původním modelům delší, nyní 8,5 m a je celkově prostornější, zadní dveře se přemístily do střední části vozu. Vývoj se zaměřuje se významným způsobem také na technickou část, bezpečnost a v neposlední míře na komfort pro cestující a řidiče. Cílem bylo dosáhnout maximálně nejnižší spotřeby v dané délkové kategorii.

Isuzu Grand Toro - pohled řidiče

Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu

Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu (ze zadu)

Technická specifikace:

Celková délka / 8 514 mm

Šířka / 2 330

Výška / 3 347

Rozvor / 4 475

Přední převis / 1 669

Zadní převis / 2 370

Celková hmotnost / 11 480 kg

Motor / Cummins ISB4,5 / Euro 6D/ 4 válce / 4 500 cm³ / 150 kW /

Převodovka / ZF manuální, alternativně automatická

Obsaditelnost / 35 – 37 cestujících

Kapacita zavazadlových prostor / 5 m³