Ceny A'Design Award získaly autobusy ISUZU KENDO a GRAND TORO

Významné ocenění za design získaly nové modely autobusů ISUZU KENDO a GRAND TORO. Soutěž A'Design Award je určena pro designéry, inovátory a společnosti, které se chtějí zvýraznit, aby upoutaly pozornost médií a zákazníků.

Meziměstský linkový autobus ISUZU KENDO

Linkový autobus s ekologickým plynovým pohonem Interliner 13 CNG s označením KENDO získal v soutěži zlatou medaili. K ocenění přispělo dobré nastavení rozhodujících kritérií ekonomického a ekologického řešení celkového konceptu autobusu a v neposlední řadě také maximálně propracovaný nápadný revoluční design. Jedná se o prvních z modelů ISUZU, jenž využívá, zcela nového designového stylu UX (User eXperience designer). Na přední masce upoutává ostrá černá kontura s rozdělenými designovými světlomety. Esteticky dobře působí aerodynamický kryt palivových nádrží na CNG. Zcela nové je ztvárnění pracoviště řidiče a celého interiéru s použitím nejmodernějších progresivních materiálů Abs, Pu, Pvc, Formica, hliníku vinylu a dalších kompozitů.

Isuzu Kendo ze předu

Isuzu Kendo ze zadu
Isuzu Kendo ze zadu

KENDO je výsledkem komplexního projektu vývojářů Anadolu ISUZU uskutečněného v letech 2018 – 2020. Základní definice projektu při zadávání, průzkum trhu a porovnávání s exitujícími produkty společnosti Anadolu Isuzu a její know-how, využití výsledku průzkumu, jako výchozí bod vývoje s cílem zvýšit ergonomii, použitelnost, trvanlivost a produktivitu výrobního procesu. Došlo také k analyzování pokroku v jiných průmyslových odvětvích, nastávajících trendů a tendenci vývoje nových tvarů spolu s výzkumy barev, materiálů a povrchových úprav

Isuzu Kendo - pohled řidiče
Isuzu Kendo - pohled řidiče

Isuzu Kendo - pohled do autobusu
Isuzu Kendo - pohled do autobusu

Náklady na pořízení, následně i na údržbu a vlastní provoz autobusu jsou pro majitele a provozovatele mimořádně důležité při rozhodování o nákupu nových vozidel. Mezi hlavní požadavky také patří funkčnost, trvanlivost a komfort pro cestující a řidiče. Všechny tyto a další parametry byly zohledněny při rozhodování poroty a udělení zlatého ocenění A'Design Award.

KENDO, linkový meziměstský autobus může být dobře použitý jako školní, nebo pro závodovou dopravu. Standardní Interliner má maximální kapacitu k sezení, je zde možnost přeměnit střední část vozu na stání a vyčlenit prostor pro invalidní vozík s využitím sklopných sedadel.

Technické parametry:

Celková délka / 12 990 mm

Šířka / 2 550

Výška / 3 634

Rozvor / 6 950

Přední převis / 2 660

Zadní převis / 3 380

Celková hmotnost / 19 500 kg

Motor Cummins ISB6.7E6320B / Euro 6D/ 6 válců / 6 700 cm³ / 235 kW / 2 100 r.p.m.

Převodovka / automatická, 6 stupňová Zf Ecolife 6 A P 1400

Kapacita zavazadlových prostor / 6,9 m³ (s výtahem pro invalidní vozík) 7,5 m³ (bez výtahu)

Turistický autobus ISUZU GRAND TORO

Hlavní inspirací vývojářů bylo využití unikátního know-how Anadolu Isuzu a dvou již existujících základních modelů NOVO a TURQUOISE. Historická, zásadní renovace osvědčených modelů s využitím technologických gadgetů přinesla své ovoce v podobě stříbrné ceny A'Design Award pro nový model GRAND TORO.

Isuzu Grand Toro ze předu
Isuzu Grand Toro ze předu

Isuzu Grand Toro ze zadu
Isuzu Grand Toro ze zadu

Předcházející modely není nutné představovat, oba, NOVO i TURQUOISE jsou hojně v Česku zastoupeny u dopravců a poprvé se na našem trhu objevily již v roce 2004. Bylo na čase přijít se zásadní inovací monotónní nabídky současných modelů. Podobně jako u linkového KENDO i zde dochází k zásadní proměně na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). ISUZU nyní vsází na kartu nejnovějších trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází opět z moderních křivek a výrazně se odlišujících od konkurence. Výrazný designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje design dynamických denních, směrových a zadních světel, to pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.

Na stavbu vozidla jsou použity nejmodernější materiály. Vnější plášť TORO je vyroben z polymeru vyztuženého vlákny a perforovaného plechu. Skořepina karoserie je vyztužená nosníky, podvozek a hlavní konstrukce jsou z hliníku a oceli. V interiéru jsou použity moderní materiály Abs, Pu, Pvc, formica, hliník, textilie, vinyl a různé kompozity.

Cílem celého snažení je nabídnout autobus s vysokou přidanou hodnotu se schopností se prosadit na evropském a světovém trhu. Svým charakterem je TORO dobře použitelné na středně dlouhé trasy při zájezdech a turistických cestách. Jeho využití je i pro další účely, dopravu zaměstnanců, sportovních oddílů, nebo také jako školní autobus. Jeho uplatnění vidíme také v incomingové turistice podobně jako tomu je u předchozích modelů NOVO a TURQUOISE.

TORO je oproti původním modelům delší, nyní 8,5 m a je celkově prostornější, zadní dveře se přemístily do střední části vozu. Vývoj se zaměřuje se významným způsobem také na technickou část, bezpečnost a v neposlední míře na komfort pro cestující a řidiče. Cílem bylo dosáhnout maximálně nejnižší spotřeby v dané délkové kategorii.

Isuzu Grand Toro - pohled řidiče
Isuzu Grand Toro - pohled řidiče

Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu
Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu

Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu (ze zadu)
Isuzu Grand Toro - pohled do autobusu (ze zadu)

Technická specifikace:

Celková délka / 8 514 mm

Šířka / 2 330

Výška / 3 347

Rozvor / 4 475

Přední převis / 1 669

Zadní převis / 2 370

Celková hmotnost / 11 480 kg

Motor / Cummins ISB4,5 / Euro 6D/ 4 válce / 4 500 cm³ / 150 kW /

Převodovka / ZF manuální, alternativně automatická

Obsaditelnost / 35 – 37 cestujících

Kapacita zavazadlových prostor / 5 m³